Якщо з крану зникла вода…

Ми настільки звикли до такого блага, як водопостачання, що не віриться, що, наприклад, ще у 1997 році в частині Тернівського району разом з об’єктами ПівнГЗК водопостачання здійснювалося погодинно. Коли зникає вода, це створює дискомфорт і дратує споживачів. Воно цілком зрозуміло, але слід пам’ятати, що кран – це не річка, і, щоб з нього цілодобово йшла питна вода, задіяно близько трьох тисяч працівників, великий парк спецтехніки і сила-силенна потужного електрообладнання.
Очищена і знезаражена вода долає десятки кілометрів труб, щоб потрапити до помешкань абонентів. Цей процес триває 24 години на добу, 365 днів на рік. Зі школи пам’ятаємо, як реагує залізо на воду, тому в режимі безперервної експлуатації старенькі чавунні й сталеві водогони зношуються. Виникають пориви і витоки води. Ось чому Кривбасводоканал прагне якомога швидше замінити міські труби водопостачання на сучасний поліетилен, який є більш стійким до води і стоків.
А поки триває процес оновлення мереж, на існуючих трубах стаються аварії, і районні бригади поспішають їх ліквідувати, щоб якомога швидше повернути воду споживачам. Практично усі ремонтні роботи проводяться “на сухо”, тобто аварійну ділянку водоводу слід звільнити від води. Для цього потрібно перекрити найближчу запірну арматуру. З цього виводимо тезу номер 1:
ℹ️ воду ніхто не вимикає навмисно, щоб подратувати споживачів. Майстри її перекривають тимчасово через виробничу необхідність.
Далі розглянемо окремо багатоповерхівки. Вода у мешканців державного сектору курсує по будинкових водопровідних мережах. В підвальних приміщеннях є свої крани, запірні арматури, з’єднання, транзити тощо. Усі ці елементи періодично теж виходять з ладу. Або ж хтось із сусідів замінює труби у квартирі. Тоді керуючі компанії, які відповідають за утримання будинку, перекривають в ньому воду, щоб виконати ремонт. Звідси маємо тезу номер 2:
ℹ️ якщо у квартирі зникла вода, спершу слід зателефонувати до керуючої компанії, чи не виникла аварія на внутрішньобудинкових трубах?
У приватному секторі теж є розмежування відповідальності. Кривбасводоканал тримає на балансі лише вуличні та квартальні водоводи. Наприклад, споживач збудував дім, проклав свої труби і приєднав їх до вуличної труби. Все, що до точки приєднання – належить абонентові. Якщо у нього раптом зникла вода, слід спершу запитати у сусідів, чи є вона у них. Якщо є – шукати витік у дворі або в колодязі й ліквідувати аварію. Якщо тече по всій вулиці – телефонуємо до водоканалу.
Підсумуємо:
– якщо у вас зникла вода, це означає, що поруч сталася аварія на водоводі, і критично знизився тиск, і поки що про це знаєте тільки ви;
– спершу телефонуємо до керуючої компанії, дізнаємось, чи є аварії у вашому будинку, а в приватному секторі спершу оглядаємо свої мережі;
– якщо все добре, повідомляємо про відсутність води до КРИВБАСВОДОКАНАЛУ, а не у фейсбуці, інстаграмі або блогерам;
– заявку реєструють і ставлять в чергу робіт.