Повірка лічильника: питання – відповіді

Навіщо потрібна повірка лічильника?

Квартирний лічильник сьогодні є популярним приладом, адже тільки його наявність дозволяє сплачувати виключно за спожиту воду і тим самим економити кошти. Але як і будь-який механізм, за умови тривалої експлуатації лічильник може вийти з ладу або зазнати механічних ушкоджень, що вплине на правильність його вимірювань.

Яким законом регламентовано виконувати повірку водоміру?

Вимога періодично робити повірку лічильників зафіксована в Законі України «Про метрологію та метрологічну діяльність». Також згідно із Законом України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» № 2119-8 від 22.06.2017, неповірені лічильники не є приладами обліку води, і водоканал не має права проводити по них розрахунки. Тобто якщо споживач пропустить термін повірки приладів обліку води, Кривбасводоканал більше не буде враховувати їх показання, і проводитиме розрахунки так, наче лічильники відсутні.

Хто має сплачувати за повірку лічильника?

З 2017 року діє Закон України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», а також постанова НКРЕКП від 02.11.2017 № 1342 «Про внесення змін до Порядку формування тарифів на послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем)», згідно з якою зі структури тарифів було виключено витрати на обслуговування, періодичну повірку і ремонт квартирних засобів обліку холодної води. Тобто за повірку має сплачувати споживач, і це не залежить від того, чи виявиться лічильник справним під час повірки, чи ні.

Як часто потрібно робити повірку і як взагалі дізнатися, що вже час її зробити?

Згідно з наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.10.2016 №1747 «Про затвердження міжповірочних інтервалів законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, за категоріями», міжповірочний інтервал засобів обліку холодної та гарячої води становить 4 роки. Тож дату наступної повірки можна вирахувати, додавши 4 роки до дати виробництва лічильника, що вказана в технічному паспорті приладу, або до дати останньої повірки, яка вказана у свідоцтві про повірку, або в особистому кабінеті на сайті Нова-Ком у розділі «Лічильники».

Де і як можна замовити повірку лічильника?

Повірку лічильника можна виконати з демонтажем та без демонтажу.

У першому випадку – споживач звертається до районного водозбуту для розпломбування. Звернення приймаються в телефонному режимі:
Центрально-Міський цех 067-550-79-72;
Металургійний цех 067-551-27-50, 067-553-60-57;
Довгинцівський цех 067-551-24-71;
Покровський цех 067-551-61-37;
Саксаганський цех 067-551-63-46;
Північний цех (Тернівський район) 067-551-77-67;
Інгулецький цех 067-551-61-34.

Далі вже розпломбований лічильник можна зняти самостійно та привезти його до водомірної майстерні Кривбасводоканалу (довідки: 067-563-26-23) або Метрологічного центру Кривбасстандартметрологія (вул. Тетяни Воронової, 5).
В другому випадку (без демонтажу) можна замовити послугу повірки в уповноваженій організації.